lördag 9 mars 2013

Vad heter det egentligen?

Dreglis, dregglis, dregel-haklapp, bib, scarf ..kärt barn har många namn och jag vet inte vilket som är mest korrekt men jag har valt att kalla mina för dreglisar.

Här har vi tre stycken som jag tänker överlämna till en 4 månaders grabb imorgon.

Jersey på framsidan och svart microfleece på baksidan.
Eftersom jag tycker några jag tidigare sytt tenderat krulla sig lite i kanterna så har jag strukit på mellanlägg på jerseyn den här gången och hoppas att de ska hålla formen bättre men ändå inte kännas för stela.

1 kommentar:

  1. Jag säger dregglis men ingen aning vad som e rätt å fel eller om det ens finns nåt rätt å fel. De är iaf bedårande fina. Antar att det är en lycklig liten ägare till dem nu, om inte så kanske hans mamma är det iaf :)

    SvaraRadera