måndag 30 december 2013

Julklapp/försenad födelsedagspresent till min mamma.

I olika facebookgrupper har jag sett många som sytt en jättesöt necessär som kallas för Susie. Mönster och en videotutorial finns på http://www.pattydoo.de/.
Jag syr inte så ofta i vävda tyger eftersom jag inte gillar att ha strykbräda och strykjärn framme när barnen är hemma och vakna. Nu kände jag dock att det var dags att testa det här mönstret och använda några av de fina Tildatygerna från Panduro som jag har i tyghyllan.
Här nedan ser ni resulatet! Visst blev den söt? Tyvärr missade jag att mönsterpassa vilket retar mig lite men jag tycker ändå att den blev fin.
Jag hoppas att det går snabbare att sy nästa om jag nu ger mig på det igen för den här lilla saken tog mig hela tre timmar exkl. utklippning! Ingen kan beskylla mig för att vara snabb i alla fall! :-)

Den här fick min mamma i försenad födelsedagspresent/julklapp och hon verkade gilla den. :-) 👍





4 kommentarer:

  1. Förstår om hon blev glad! Jättefin! Önskat dig ett gott nytt 2014. Kram carolina

    SvaraRadera
  2. Gillar den jättemycket!!! /mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra! :-) Jag är sugen på en själv så jag får nog ta och sy minst en till.

      Radera