tisdag 26 mars 2013

Ordning och reda

Sådär ja! Nu börjar jag äntligen få lite bättre ordning bland tygerna. Så skönt att få en bättre överblick och mycket lättare att hitta det man ska ha.
Funderade lite över hur jag skulle sortera tygerna. Efter färg, mönster, kvalité?
Till sist blev det enfärgad jersey interlock på ett ställe, kantbandstyger=mudd och interlock för sig, velour fick en egen hylla, randig jersey på ett ställe och när jag sen kom till det mer mönstrade började jag sortera efter färg men sen blev det även efter mönster så tex djungeldjur hamnade i en hög.
Kanske ändrar jag om efter ett tag men nu är i alla fall alla tyger inlagda i skåpen och det känns så mycket luftigare här hemma!

Det ena skåpet saknar en dörr än så länge..Det gick undan när hyllorna inhandlades och med hem följde bara tre dörrar. :-)
Det är lite rörigt i det högra skåpet. Ska skaffa fler lådor för sybehören och bättre förvaring för mönster och tidningar men det är i alla fall en bra början.

Passar även på att visa några av mina favoriter bland retrotygerna. Ser nu att bilden hamnade upp och ner och att jag missat lägga dem alla åt samma håll. :-) Visst är de härliga?!





7 kommentarer:

  1. Ååå vad skönt att ha allt samlat, och på ett snyggt sätt dessutom. Retrotygerna är underbara. Vad ska det bli av dem? Kram Carolina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vad det ska bli av dem är frågan. Jag har väldigt svårt för att sy av mina favorittyger. Tänker hela tiden att jag måste träna mer först för tänk om det inte blir bra!
      :-)

      Radera
    2. Samma här :) Den som spar han har...

      Radera
  2. Men vad lyxigt att få ha alla tygerna framme å sorterade. Inget mer gömma undan tygerna! :) jag blir avis på detta!! Nu kan du ju faktiskt även njuta av tygerna när de inte används. Förvaringen är dessutom kanonfin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är så himla skönt! Nu ska jag bara försöka lösa problemet med att jag, trots det här, belamrar vårt matrum med symaskiner och diverse syatiraljer hela dagarna.. :-/ Städar jag undan allt så blir det ju inget sytt! :-)

      Radera
  3. Åh vilken fin förvaring av tygerna! Ser verkligen härligt ut. Jag bara älskar retrotyget längst ner till höger!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det fint! Jag såg en midsommarklänning framför mig när jag budade hem det från tradera. Vi får se om jag kan med att klippa i det! :-)

      Radera