tisdag 5 mars 2013

Topp till mig

Jag har under en tid tänkt att jag ska försöka göra eget mönster på en enkel topp till mig själv genom att härma favorittröjor jag har.
När jag nyligen fick Ottobre woman 2/2013 så fanns där ett mönster på en enkel bas topp - "Summer basic" som liknar de jag har. Perfekt! Ett färdigt mönster är lite mer safe för mig. :-)
Testade att sy av en mörkgrå stuv från Ohlssons tyger. Är inte helt säker på vad det är för tyg. Gissar att det kanske är viscose i eftersom det har lite tyngre fall än mina andra jerseytyger.
Gillar mönstret men kommer eventuellt att ändra lite på nästa jag syr. Väldigt enkel modell att sy med bara två mönsterdelar. Sådana plagg uppskattas när man har lite tid och behöver få se resultat hyfsat snabbt för att inte tappa motivationen. :-)


2 kommentarer:

  1. SÅ HIMLA MKT FINT! VA DUKTIG DU ÄR! Jag tycker att du ska forma bodyn annorlunda vid benöppningarna, kolla gärna in hur våra ser ut. Bara ett litet tips! kram Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :-) ah bra tips! Ska titta hur era ser ut! Håller på att testa mig fram när det gäller hur hårt jag sträcker kantbandet vid benöppningarna.
      Kram!

      Radera