söndag 24 november 2013

Nya namnlappar och några nya mössor

Äntligen har mina nya namnlappar kommit!
Den här gången valde jag sådana som man syr in i en söm. Snyggt och smidigt!

Vi får ärva väldigt mycket kläder och skor till barnen utav en av mina bästa vänner. Som ett litet tack försöker jag bl.a. sy lite till hennes döttrar emellanåt.
Nu har hon fått välja tyg till en varsin mössa åt dem. Valet föll på leopardmönstrad jersey!
Jag kunde dock inte låta bli att sy ytterligare en varsin mössa åt dem i tyger som jag valt.

Jag hoppas och tror att framför allt "Babushka doll" tyget kommer att falla min vän i smaken.

Även Hilda har fått en ny mössa i det härliga tigertyget från Stoff & Stil. Jag tycker det är lite mini rodini över det här tyget. Gillar det skarpt! Det kommer bli fler plagg i det inom kort!

Den som är observant kanske även märkt att det dykt upp två nya rubriker på min sida, "Tyger" och "Priser".
Jag har bestämt mig för att börja ta beställningar på enklare saker som till exempel mössor.
Kanske är just Du sugen på en ny mössa?

Välkommen med era önskemål och beställningar!














4 kommentarer:

  1. Hej! Undrar var man kan beställa sånna namnetiletter?? Fin blogg du har å så fina alster du gör :) Med vänlig hälsning, Nicolina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      De här lapparna beställde jag från http://lifestylewithlove.com/. Tidigare har jag beställt från 3exter.se som är ett svenskt företag som kan hjälpa till med designen.
      Tack för kommentaren!
      Mvh, Kristin

      Radera
  2. så fina dina lappar blev! Gillar "fonten". Får se hur länge dina 600 stycken räcker. Det är ju så sjuuukt många :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de blev bra. Gillar enkelt utan krussiduller.
      Hahah ja verkligen! De lär inte ta slut i första taget. :-)

      Radera