söndag 3 mars 2013

Ny snurrklänning

Lila älskar den här klänningen jag tidigare sytt i "på tur" och röd blå ränder från znok. Den går under namnet "snurrklänningen". Eftersom klänning är i stort sett det enda fröken bestämd går med på att ha på sig för tillfället så behöver jag sy fler.
Här är nästa "snurrklänning" sydd i velour för att vara lite varmare. Underställ vill hon nämligen absolut INTE sätta på sig. :-/
Har även sytt ett par tights som matchar.
Tightsen gjorde jag smalare upptill och över låren än de tidigare jag sytt och passformen blev jättebra. Lila gillar dock inte byxorna. Klänningen gillar hon i alla fall och med lite (mycket!) övertalning fick jag henne att sätta på sig hela setet.
Det är dock inte det lättaste att hinna fota lilla sprallfia.

Tyger: klövervelour från Mjuka tyger/michas Stoffecke, turkos/vitrandig jersey från liandlo och turkos muddväv från Ohlssons tyger.









4 kommentarer:

  1. Jag älskar det här setet! Måste vara så mysigt med en snurrklänning i velour. Härligt att det hänger tyger på tork också! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja, inte direkt stylad fotobakgrund men det var ju passande att jag fick med tygerna! :-)

      Radera
  2. Nej, nu måste jag börja sy! Helt underbar klänning :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag känner att jag måste lära mig virka när jag kikar in på din blogg! :-) Mkt fint där!

      Radera