torsdag 7 februari 2013

Äter isbjörnar pingviner?

En dag som denna när Stockholm ligger täckt av ett tjockt lager med snö passar den här bodyn alldeles ypperligt tycker jag!

Vintrigt fotoprintstyg från Stoff & stil och muddväv från samma ställe. Den här färgen på mudd gillar jag skarpt. Det är den som kallas orkidé, om jag inte minns fel. Inspiration till rosalila kantband fick jag från Made by J. Thörne som sytt en liknande body. Från början gillade jag inte alls det här tyget men just i kombination med lilarosa tycker jag det är snyggt.

Så åter till frågan i inläggsrubriken -Äter isbjörnar pingviner? Svar NEJ det gör de ju inte..och varför inte det då?! De lever ju inte på samma ställe! Isbjörnarna hittar man på norra halvklotet i Arktis medans pingvinerna håller sig till sydpolen och Antarktis.
Undra om de flög pingvinerna till norr eller björnarna söderut för att kunna fota för det här tyget!? ;-P



4 kommentarer:

  1. Åh snyggt, vad läckert tyget blev med lila till!

    SvaraRadera
  2. Gillar verkligen den lila muddfärgen till detta fototyg. Perfect match!

    SvaraRadera
  3. Ja, visst passar det bra! Jag tackar Made by J Thörne för inspirationen!

    SvaraRadera
  4. Åh även jag älskar att du valt den färgen till mudden! Supersnyggt!

    SvaraRadera