torsdag 7 mars 2013

Min första omlottbody

Nu har jag testat sy en omlottbody. Utgick från ett mönster på fuskomlott i ottobre (3/2012 tror jag det var) och gjorde om den till vanlig omlott.
Skulle ev behövt ytterligare en knapp på själva omlottdelen och den översta knappen på omlottdelen skulle kanske ha suttit lite högre upp..men den blev OK.
Gillar iaf tygkombon! :-) Blått, vitt och rött blir alltid fräscht ihop.

Klöverjerseyn köpte jag från Deer dot när de sålde ut sitt kvarvarande tyglager och den fiskarrandiga är från Lilofant.
Tryckknapparna är som vanligt från 3 exter.





2 kommentarer:

  1. Underbart att du lyckats med en omlott. Själv tycker jag det är det enda som funkar på små bebisar. Använde aldrig de andra bodies vi fick som behövde dras över huvudet förrän barnen var 3-4 mån gamla.

    SvaraRadera
  2. Söta H är dessutom superfin i den. Kombin är två utav favorittygerna så det blir toppbetyg på denna ;)

    SvaraRadera