lördag 3 november 2012

Sköna brallor i finaste retroblommorna

Testar att göra ett inlägg från mobilen.

Dessa brallor med matchande mössa sydde jag i somras till min systers 1-åring Doris.
Mössan på bilden blev för liten så jag fick göra en ny. Vet inte hur jag tänkte när jag sydde den första för den passade på Hilda när hon var 4 månader. :-)
Byxorna är i strl 86 efter ett mönster på baggyjeans i Ottobre 4/2012 och såg först helt enorma ut när jag var klar med dem. På Doris sitter de dock bra! De är riktigt härligt baggy och tack vare muddarna kommer hon kunna använda dem ett bra tag framöver.

Till mössan som Hilda fick överta sydde jag även matchande vantar och en dregelscarf.

Tyger: Underbara retroblommor från Liandlo och brun mudd från Ohlssons tyger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar