söndag 25 november 2012

Djurigt värre!

Presenter till ett syskonpar! Stolt 3-åring blev storasyster på självaste 3-årsdagen så jag knåpade ihop en present till både henne och lillebror

Leopardmönstrad mössa med rosa blomma får pryda storasysterns huvud medans lillebror får gosa med en giraff.

Giraffen fick jag vakta noga innan den överlämnades eftersom min lilla H, 6 mån, är väldigt förtjust i sådana här filurer med roliga lappar att pilla på.
Inspiration till giraffen fick jag från pinterest och från MESTHER.  Mesther var först med det gulliga bandet till svans och jag var bara tvungen att härma! :-)

Material: Leo-tyget är inhandlat på en facebooksida och det cerice fodertyget kommer från znok. Virkad blomma från panduro.

Giraffen är sydd i ett retrotyg, inhandlat på en annan facebooksida för just retrotyger.
Giraffens baksida har brun polarfleece från stoff & stil och därifrån kommer även bandet som agerar svans. Det andra bandet är från Ohlssons tyger.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar