fredag 16 november 2012

Härligt färgglatt

Eftersom barnen somnade tidigt igår kväll kunde jag färdigställa detta färgglada set.
Har testat att kanta med interlock för första gången och det funkade hur bra som helst. Interlock rullar sig inte på samma sätt som muddväv och jersey så det var lite lättare att jobba med.
Testade att göra det sk. snabbsprundet för första gången och det gillar jag skarpt. Det blir en fin detalj samtidigt som bodyn blir enklare att ta på.
Samtliga tyger inhandlades på syfestivalen i oktober. Interlocken kommer från Sydilla och den röda färgen funkar jättebra tillsammans med den otroligt mjuka, röda singeljerseyn från Znok. Apor & elefanter kommer även de från Znok. 
Tryckknapparna kommer från 3exter och sattes i med hjälp av min nya Prym-tång. Så skönt att ha en tång till knapparna!
Inte världens bästa bild då jag tog den med mobilen sent igår kväll. Ska försöka få till en bättre i dagsljus och komplettera med.



Här ytterligare en variant på knäppning. Tygerna kommer från Liandlo.


Den här pyjamasen sydde jag tidigare i somras och oj vad jag krånglade innan jag fick till det! Tror jag lyckades sy ihop den fel tre gånger innan det blev rätt men till slut blev jag ändå nöjd. Inte så illa för att vara första pyjamasen. 
Efter att ha kämpat med att hamra i knapparna i säkert ett par timmar inser jag att jag satt dem fel i grenen.. Men men det får det vara. Får väl kalla det egen design eller något! :-)

Tyger: Turkos/naturvit-randig singeljersey samt gul muddväv från Stoff & stil.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar