torsdag 1 november 2012

Inga kalla öron här inte!

Kalla öron är nu ett minne blott för här har det varit möss-verkstad! Hela familjen har nu en varsin HiLi-mössa. (Väntar med spänning på att de små HiLi-etiketterna, att sy på plaggen, ska anlända)
Småtjejerna har i och för sig flera mössor var men nu har även jag och J en varsin.

Tydligen blåser det kallt även i Göteborg för i eftermiddag fick jag beställning på två vuxenmössor till syster och hennes man. Får väl se om jag lyckas fixa något passande!

Vuxenmössorna är fodrade med enfärgad jersey/muddväv, den med röda "pippi"-tyget har velour som foder och den lilla vita är fodrad med värmande microfleece.
Tyger:  Violer samt blå jersey (fodertyget) från Znok, turkos/vitrandigt från Liandlo, "pippi"ränder från Lilofant samt microfleece, velour och muddväv från Stoff & Stil.

Älskar pippitygerna! Tyvärr kommer de inte komma in igen så man blir nästan sugen på att beställa mer medans det finns kvar. (sneglar in i sy-/matrummet och konstaterar att det finns en hel del andra tyger som man kanske borde sy av först =))



Och så här ser de ut på! Obs! H:s fula dreglis var något av det första jag sydde på min overlock-symaskin och den blev INTE så lyckad så bortse gärna från den. :-)

1 kommentar:

  1. Det är kul att se att man lärt sig något de senaste månaderna. Fniss...titta lite närmare på violmössan..det är något som inte stämmer! :-D Tyckte att den blev lite tight och kanske var det inte så konstigt! :-)

    SvaraRadera