torsdag 26 december 2013

Zebra matchning

Jag har sytt en klänning till min 4-åring som älskar snurrkjolar. Den här modellen är lite annorlunda i sidan på kjoldelen. Kjolstycket är fyrkantigt så det blir som flikar i sidorna. Lite kul som omväxling men jag tycker nog att vanlig helcirkelkjol är finare egentligen.
Jag sydde även en kortare oversize topp till barnens 9-åriga kusin Elsa i samma tyg som klänningen.
Lila, 4-åringen, tycker såklart att det är jättekul att kunna matcha sin äldre kusin som hon ser upp till.

Tyg: Zebramönstrad jersey från Jofotex och svart enfärgad jersey som jag tror jag köpt på Ohlssons tyger samt svart mudd från Stoff & stil.
Klänningen är även pimpad med en zebramönstrad stryka-på fjäril från Glada grodan.
Livebilden togs innan jag hunnit stryka på fjärilen.



Oversize topp med svart, köpt linne under.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar