lördag 14 december 2013

Tigertröja till en 3-årig kille & tidig julklapp till mig!

Min man har gjort klart för mig att jag inte kommer få någon julklapp i år. Jag har nämligen redan köpt min egen julklapp. :-) För ca en månad sedan utökade jag min symaskinspark med en Janome Coverpro 1000 CPX med bandkantare! En väldigt rolig liten grej! Nu kan man ju tro att det skulle bli jätteenkelt att sy kantband eftersom jag har "bandkantaren" till maskinen men jag kan lova att det krävs en hel del träning och tålamod för att få bra resultat. Att lära sig vilka inställningar man ska ha för olika typer av tyger och få rätta känslan för hur man handskas med maskinen tar tid.
Med den här maskinen kan man sy snygga dekorsömmar mitt på tyget, används ofta vid ex. fållning.
Här är första plagget jag sytt med hjälp av min nya leksak!
Halsen är kantad med hjälp av bandkantaren och jag valde att göra fållsömmen i gult eftersom jag tycker det blir en snygg detalj.

Tyger: Ekologisk tigerjersey från Znok, svart enfärgad samt svart/vitrandig jersey från Ohlssons tyger, svart mudd från Stoff & stil samt gul interlock (kantband) från Sydilla.


2 kommentarer:

  1. Det låter som bästa julklappen tycker jag ;) Så kul att lära sig sy med den kan jag tänka. God jul på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är superroligt! Nu önskar jag mig bara lite mer tid på dygnet! :-)
      God jul!

      Radera