fredag 20 december 2013

Ett litet set till nyfödd.

En av mina vänner har fått en liten kille. Direkt när jag fick veta att han kommit till världen klippte jag till detta set i en tygkombination som jag älskar. P.g.a flera veckors vab och influensa i familjen har det dock tagit lite längre tid än planerat att få det klart. Nu håller jag tummarna att han inte växt allt för mycket så att det passar!
Bodyn är bandkantad med min nya Janome Coverpro med bandkantare. Jag är inte helt nöjd med bandkantningen. Kantbandet har sträckts lite för mycket när det sytts dit och pga det drar det ihop hela plagget. Nu har jag dock fått finfina tips om vad jag ska tänka på när jag kantar i fortsättningen så det är bara att försöka igen!

Tyger: Deep in the djungle och brun/petrolrandigt från Znok samt jadegrön mudd från stoff och stil.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar