söndag 17 november 2013

"Princess castle" till kompis dotter.

Den här klänningen, i strl 110, sydde jag till min kompis dotter i somras!

Fotot är tyvärr taget med min mobil och jag hann lämna bort klänningen innan jag upptäckte att min mobil numer tar väldigt suddiga bilder.

Mönstret, "Princess castle",  kommer från Ottobre 4/2013.
När den var klar tyckte jag den såg bred ut men den passade bra. Är möjligt att jag tyckte den såg bred ut eftersom jag oftast syr i mindre storlekar.


Tyger: Mönstrad jersey från Delatezz (Michas stoffeck), petrolfärgad jersey från Znok och röd mudd till kantband från Stoff & stil.





4 kommentarer:

  1. Superfin. Älskar verkligen den där petrolfärgen

    SvaraRadera
  2. Å tillsammans med rött blev den ännu finare skulle det oxå stå ;)

    SvaraRadera
  3. JA visst är färgerna underbara! Jag har väldigt svårt att stå emot impulsen att köpa när jag ser tyger med dessa färger. Det syns om man kollar in mitt tyglager som visst blivit lite större än jag trodde. Kolla under "tyger" rubriken! När man ska fota alla sina tyger inser man hur många man faktiskt har. :-)

    SvaraRadera
  4. Ja jisses vad med tyger. Tänk att alla dessutom är fina! Tänk hur förrådet ser ut om ett år till ;) jag längtar redan till syfestivalen i feb :)

    SvaraRadera