måndag 18 november 2013

Doris 2-år!


När min systers yngsta fyllde 2 år i somras fick hon såklart lite hemsydda plagg från moster.
När hon fyllde ett så fick hon de här retroblommiga baggybrallorna som har visat sig bli Doris favoritbyxor! När jag fick veta det var jag såklart tvungen att sy ett par nya baggybyxor till hennes tvåårsdag.
Den här gången blev det med coola noshörningar som visar bakdelen på byxans baksida och ansiktet på byxans framsida.
Tyvärr hade jag inte varken rosa eller röd mudd som matchade nyanserna i tyget och vit mudd kändes väldigt opraktiskt på en tvååring så efter samråd med min syster blev det till slut svarta muddar! 
Den här modellen på byxor ser ganska rolig ut i de större storlekarna när de inte sitter på någon så här känner jag att en livebild är nödvändig!
Hon fick även två klänningar. En tightare variant i djungeltyg som matchar ett par tights hon fick i julklapp samt en lite rymligare modell i rött,svart och vitt - en färgkombination som alltid funkar!

Tack syster för att jag får visa bilderna här!


Det blev bättre än förväntat med svarta muddar måste jag säga!















2 kommentarer:

  1. Röda prickarna å ränderna är ju grymma tillsammans. Snygg inramning med bandkant i nederkant!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag tycker också att det blev en väldigt lyckad kombination. Enkelt och snyggt!

      Radera