torsdag 18 juli 2013

Singoalla-body

Singoallor är så sött tycker jag! När jag började sy för drygt ett år sedan så såg jag att bl.a. Krimskrams sytt singoalla-body och tänkte då att jag gärna skulle vilja sy sådana.
I vintras/våras gjorde "Fru Ylva" en tutorial på hur man gör om en vanlig body med raglanärm till singoallabody och nu äntligen har jag testat. 
Här ser ni resultatet! Är det inte sött så säg? :-)
På den här bodyn har jag försökt göra lite högre skärning vid benöppningarna framtill efter tips av en av Polarn och pyrets mönsterkonstruktörer. Ja, hur lyxigt var inte det att kunna få tips av en av dem?
Jag är dock inte helt nöjd med benöppningarna utan behöver ta ur/höja dem ännu mer nästa gång. 
Hilda verkar i alla fall nöjd med sitt nya sommarplagg! 
Tyget är en mjuk och skön jersey från Michas stoffecke.


2 kommentarer: