tisdag 16 juli 2013

Plagg för små prinsessor

Nu har jag sytt en ny klänning till Lilas kompis i Nyköping och håller tummarna för att den passar bättre än den förra. 
Eftersom jag inte hade kvar tillräckligt med fotoprintstyg så valde jag istället prinsesstyget från Liandlo och matchade med rosa med vita prickar från samma ställe. Blev en riktigt sockersöt prinsessklänning som jag hoppas ska falla lilla E i smaken.
Mönstret är klänningen "Seesaw" från Ottobre 3/2013 men utan krage.

Jag ritade för ett tag sedan av mönstret till toppen "Hoops" från Ottobre 3/2012 och sydde nu upp den i samma tygkombination som klänningen. "Hoops" visade sig vara ett jättebra mönster till min lilla smalis. Jag tyckte först den såg liten ut men den sitter som ett smäck på Lila.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar