lördag 26 januari 2013

Tygsortering & Singoalla

Det har inte blivit så mycket sytt den senaste tiden. Vinterkräksjuka och förkylningar hos hela familjen = dålig sömn och brist på energi.
Har iaf sorterat och vikt mina tyger :-) Behöver skaffa bättre förvaringshyllor! Nu ligger de i plastlådor från IKEA. Dessa lådor kändes som en bra idé från början men självklart vill man alltid åt de tygerna som ligger nere i botten och vips så är allt en enda röra igen.
Bättre bilder på tygerna ska jag bjuda på när hyllorna är fixade! Men så här såg det ut när städningen pågick..



När jag stod där och vek mina tyger så tittade den här lilla singoallatunikan fram ur en av mina lådor. Den sydde jag till H i somras och den är tänkt att att passa nu i vår, strl 74. Eftersom den saknar namnlapp så har den inte flyttat in i hennes garderob ännu. Dax att ta tag i det snart kanske? :-)

Tyg: Bomullsväv från Stoff & Stil.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar