tisdag 8 januari 2013

Jumpsuit med matchande body

Lilla H har växt ur sin skaloverall och den tjocka vinteroverallen är alldeles för varm och tjock för att ha när hon sitter i babyskyddet. 
Ville testa att sy en jumpsuit/onepiece även om jag fasade lite inför den lååååånga bandkantningen och även att sy i dragkedja. Hade först tänkt fodra den med fleece men tänkte att en overall i velour kanske räcker eftersom man har kläder på inunder. Valde dock att fodra luvan med jersey eftersom jag tycker det är snyggt. 
Funderar på att jag kanske skulle sy en fleecefodrad version också. Vi får se om jag får tid och lust.

Har även sytt en body i de härliga ugglorna. Ångrar nu att jag endast köpte en halvmeter av uggletyget för det är så himla fint irl! 
Väldigt nöjd med bodyn! Av de jag sytt är nog det här den mest lyckade. Fick till kantningen och halsringningen med knäppning i raglansömmen riktigt bra den här gången. Ärmarnas längd blev perfekt och mudden i ärmslutet lagom tight. 

Mönster: Ottobre 6/2012

Tyger: Svart velour och röd mudd från Stoff & Stil, turkosa ugglor från Mjuka tyger/Michas stoffecke.
Bodyn är kantad med röd interlock från Sydilla. 



2 kommentarer: