torsdag 31 januari 2013

Stooor i velour!

Strax efter att förra inlägget postades fick jag veta att MESTHERS lillskrutta var sjuk och vår gemensamma sydag blev inställd :-( Men eftersom min familj var förberedda på att klara sig utan mig och barnens farmor och farfar var laddade med lek så fick jag ändå sy lite på egen hand.

Här har vi resultatet!

Ett set i Stoff & stils koksgrå velour i strl 74 till minstingen. Grymt nöjd med koftan! Mönstret ska ändras lite innan jag syr nästa men helt ok första försök. Byxorna däremot är enorma! Sydde likadana i storlek 98 till 3-åringen men de kommer jag nog klippa av och göra kjol av istället. 3-åringen kan nämligen ha lillasysters byxor! Så på "att göra"-listan har jag nu ett nytt par velourbyxor till lillan.

Sydde även enkel raglantröja till storasyster. Färgglad och perfekt att ha på förskolan!

Det har dröjt några dagar för mig att publicera det här inlägget pga världens problem med att lägga in bilderna. Jag håller på att bli tokig! Även fast bilderna är sparade och rättvända i datorn så hamnar de ibland på sniskan i blogger och väl inlagda här hittar jag inget sätt att rotera dem rätt. Bilden på setet här nedan fick till slut vändas rätt i en foto-app i min iphone och läggas in i blogger via blogger-appen och då blev den även supersuddig. Så volia..Inte nog med att bilderna är fotade med dåligt ljus osv..nu ligger de även på sniskan och lite hur som...men ska jag försöka mig på det här några vändor till så blir inget publicerat och än mindre sytt så nu får det vara såhär helt enkelt! :-/
Får se om jag kan få hjälp att snygga till det lite i helgen. Och om någon sitter inne med värsta braiga tipset så får ni gärna höra av er/kommentera!


Lila i lillasysters byxor :-)

Trött och förkyld men OK jag modellar väl ändå!  Koftan blev lite lång i ärmarna så det ska justeras på nästa. Vad jag inte tänkt på var att spetsrosetten såklart skulle vara superspännande att undersöka och smaka på. Till nästa kofta får det bli ett mer slitstarkt knytband! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar