söndag 23 december 2012

Julklapps set till 1,5-åring

Det här setet ska min systerdotter Doris få i julklapp. Hennes mamma har skvallrat om att hon har brist på bodys så jag sydde en i de här härliga tygerna, från Znok, som jag köpte på syfestivalen i höstas. Har tänkt länge på att kombinera dessa två tyger men det har inte blivit av förrän nu!
Ett par matchande tights är både praktiskt och mjuk och skönt under overallen i vinter.
Är väldigt nöjd med tygkombon och kantningen med det randiga! Hoppas det ska passa!
Ärmarna var från början kantade likt halsringningen med den randiga jerseyn men efter att ha mätt på min 3-åring insåg jag att jag gjort på tok för långa ärmar.. Gjorde om och valde vikbara muddar istället.. Hade muddväv från Stoff & stil som matchade perfekt med de petrol/jadefärgade ränderna. Är dock rädd att ärmarna nu blev i kortaste laget istället! (Oups) Det återstår att se imorgon!


4 kommentarer:

  1. Sitter perfekt på Doris! Supergosigt och härliga färger!
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Ja, phew, skönt att det passade! :-)

    SvaraRadera
  3. Doris hade setet på sig när vi besökte våra vänner i fredags, du fick mycket beröm kan jag lova! Mamman i huset undrade hur mycket t ex en mössa kostar;-)
    Vill du ha beställningar?
    Kram syster yster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad roligt!
      Jag återkommer om jag bestämmer mig för att ta beställningar. För tillfället försöker jag bli mer säker på det jag gör. Beställningar ger mig än så länge prestationsångest. :-)

      Kommer ev. lägga upp fler mössor under "till salu" här på sidan. Jag kan hojta när jag gjort det så kan du tipsa mamman! ;-)
      Var det mössa till liten eller stor som efterfrågades?

      Radera