fredag 7 december 2012

Hipp hipp hurra!

Vår stora tjej fyller 3 år idag! Förutom en supertuff gåcykel fick hon såklart även något hemsytt.
Hon älskar "snurr"-klänningar så jag sydde två klänningar med volang.

Den första en färgglad och skön dagisklänning i Znoks "på tur" kombinerat med blå- och rödrandigt från samma ställe. Jag var rädd att det skulle bli lite pyjamasvarning när jag valde att sy i "på tur" men såhär kombinerat med det randiga tycker jag ändå att det funkar.
Den åkte på med en gång och fick stanna på hela dagen! :-)
En annan modell på klänning i samma tyg är snart klar och den är tänkt till lillasyster. Ska bara fixa de sista detaljerna så kommer den upp här!





Den andra är en juligt röd klänning i velour! 
Har tänkt att hon ska ha den på julafton men den är samtidigt inte för "fin" utan funkar säkert bra till dagis även den. Den ville hon däremot inte prova! :-) "Näpp, gillar inte den mamma!" ( hon är lite influerad av Alfons Åbergs "Näpp")
Jag hade såklart gärna velat se den på så jag fått veta om modellen var en hiss eller diss men det återstår att se. :-)
Tyget kommer från Stoff & Stil.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar