tisdag 5 februari 2013

Gemensam sydag =massa nysytt..eller? :-)

I söndags fick jag och MESTHER äntligen vår gemensamma sydag! Förväntningarna över allt vi skulle hinna sy var stora. Oj vad vi packade med oss tyger och mönster. Hur mycket blev färdigställt? Nja, inte riktigt så mycket som vi hade tänkt oss..tiden går sjukt fort när man har trevligt! :-) Men, som sagt, trevligt var det och inspirerade att sy mer, mer, meeeer blev vi nog båda två!

Här är det som jag lyckades åstadkomma. Något var påbörjat sedan innan och vissa saker färdigställdes igår kväll.

Tre bodys och en Singoalla i strl 74. Min minsting behöver påfyllning i sin garderob! Har lite mer utklippt som jag hoppas få färdigt snart och så måste jag ta tag i det där med att fixa till ett bra byxmönster. Har inte varit helt nöjd med något av de jag provat. Eller jo, tightsen är bra som tights och bagybyxorna har varit bra när jag sytt i jersey men de gjorde sig inte bra i velour. Vad som saknas i garderoben är dock vanliga basic muddbyxor i olika färger.









Min lilla violtjej :-)


Först tänkte jag att det här tyget var vintrigt. Av någon anledning kopplar  min hjärna ihop renar med vinter MEN träden har blad och blommorna blommar så det måste ju funka utmärkt som vår/sommar-klänning/tunika.


Tyger: Turkosa rådjur, gula renmedaljonger, lila/turkos violer samt plommonlila, enfärgad jersey (kantband på violbodyn) från Znok.
Orange lejon, cremevit/turkosrandig jersey samt naturvit muddväv  från Stoff och stil.




Och så en livebild på lillskruttan i klänningen!

2 kommentarer:

  1. Åh violbodyn är ju bara så fin! Kul med livebild också. Snyggt med randiga ärmar till rådjursbodyn, och kantningen med samma tyg var ju pricken över i!

    SvaraRadera
  2. Ja, det där violtyget växer allt mer hos mig. Var inte så jätteförtjust i det först men köpte en stuv på höstens syfestival och nu gillar jag det mer och mer.
    Är väldigt nöjd med ränderna till rådjuren. Den cremevita i det randiga stämmer väldigt bra färgmässigt med det vita i rådjuren och sen gillade jag att kvalitén i tygerna är lika trots att de kommer från olika ställen.
    Tack för kommentaren! Jag blir lika glad varje gång! :-)

    SvaraRadera